Dag 200!

Idag firar jag och Hanna 200 dagar pa flykt. Tiden gar fruktansvart fort, tycker inte alls det var lange sen det var 100 dagar! Efter dessa 200 dagar ar jag nu inne pa mitt fjarde par flippflopp, och det fjarde paret solglasogon. Inte latt har borta i varmen... haha!

Vi har nu spenderat en vecka i Perth sedan vi kom tillbaka fran var tripp langst vastkusten. For intresseklubben kan jag beratta att det ar i Perth som den den avlidne australienska skadespelaren Heath Ledger ar uppvaxt och numera begravd.
Under denna vecka har vi bott hos Peta och hennes familj. Mycket trevligt! Blir fortfarande lika forvanad over hur vanliga Australienarna ar! Vi har fatt bott och atit gratis, kan inte ha blivit sa mycket battre. Vi har forsokt att tacka och lagat kottbullar och kanelbullar. Vilket faktiskt blev valdigt uppskattat hos familjen. Deras morfar sa att vara kanelbullar var det godaste han atit. Stolta! haha!
Vi hyrde aven hem ett par filmer tidigare i veckan, och vi sag bland annat "Sa som i himelen." Omdomet av filmen var: det basta Sverige har gjort sedan ABBA!

Vi har varit ute pa jobbjakt har i Perth under veckan, och fick napp andra dagen. Dock inte i Perth, utan vi ska jobba pa ett hotell 4 timmars bussresa norr om Perth. Sta i baren, servera, hjalpa till i koket och lite sant. I jobbet ingar boende och mat 3 ggr om dan, plus ca 2100 kr efter skatt varje vecka. Hotellet ligger ute pa landet, sa det kommer inte finnas sa mycket att spendera pengar pa, vilket ar toppen!
Jag hoppas verkligen att vi kommer trivas, for jag planerar att stanna ca 8 veckor dar borta.
Kan aven tillagga att mitt australienska nummer kommer inte funka ute i buschen, utan vill ni liva upp min vardag dar ute sa far ni jatte garna skicka sms till mitt svenska nummer.

Jag kan avsloja att mitt hemresedatum nu ar bestamt. Jag lamnar Australien den 30 juni, for att bege mitt till Malaysia och Thailand. Nar jag landar pa Malaysias flygplats vantar bror Daniel pa mig, och vi ska resa i 6 veckor i dessa tva lander. Hemresedatumet ar den 14 augusti! Fyra manader kvar alltsa. Hoppas ni har nedrakning dar hemma, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0