Canteen

Maten här i södra Kina är fantastisk (om du lyckas med din beställning vill säga)! Dessvärre kan jag inte säga detsamma när det kommer till vår skolmat. I matsalen serveras tre mål mat om dagen. Frukosten gav vi upp efter första morgonen (Nudlar kl 7,15 är ingen höjdare). Sakta men säkert började vi avstå från middagen. För ca 3 veckor sedan började våra lunchbesök också blir färre.

Till lunch och middag serveras huvudrätt, ris och soppa. Soppan fungerar som dryck till maten och består utav buljong och något mer. I soppan kan man hitta allt möjligt spännande. Idag fann jag en kycklingfot.


Huvudrätten kan vara precis vad som helst. Idag fick vi en blandning mellan kyckling, räkor, varm gurka och ananas…

 

 





Imorgon är det ”broccoli day”, något att se fram emot!




Josefin

Kommentarer
Postat av: jeannie

hahaha, jag känner många i bekantskapskretsen som älskar kycklingfötter, speciellt dem som har släkt och vänner i Hong Kong. Har du provat äta dem? Jag klarar knappt av att se ngn äta dem om jag ska vara ärlig... folk liksom suger på tårna.. ja du hör ju själv hur det låter!!



när planerar du att komma hem? :):) hur mkt kinesiska kan du nu? ;)



i Göteborg är det idag 11 grader... och det är snart juni :( hoppas du har det super! saknar dig! puss o kram! zai jiaaaan!

2011-05-24 @ 20:22:04
Postat av: Josefin

Jag har ännu inte provat kycklingfötterna, och tror nog att jag kommer att avstå. Min kollega Pippa sa häromdagen: "But we have to try it before we leave!" "Ehh... really?" Var mitt svar. Det ser så jävla vidrigt ut!



Kommer hem den 20 Juli. Blir ca 2,5 veckor i Vietnam innan jag tar flyget hem! Kinesiskan går lite, ja, ma ma hu hu ;) Men ska försöka kämpa på lite nu.



Låter som att ni har lite vårväder i Götet iaf, härligt! tror jag nog att ni är värda!

Hoppas göteborg visar sig från sin bästa sida! saknar dig med! Men ses snart igen! zai jiaaaan!

2011-05-25 @ 08:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0