Let me trrryyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!

Har lyckats snart lyckats ta mig igenom den fösa riktiga veckan som lärare. Jag undervisar kindergarten 2, (dagis, ca 4 år), och primary grade 3 och 4 (8-9 år). Jag har även något som kallas för Nursery, vilket är en dagisklass för de som fyllt 2 år.

 

En 4 åring är väldigt söt, men när de är en grupp på mellan 30-40 st, är de inte lika söta längre.. Jag brukar börja varje lektion med att sjunga några sånger tillsammans med dem. De kan inte riktigt texten, så det är mest jag som sjunger solo för 30 barn. Jag måste utöka mitt sångförråd. Tror de snart kommer att tröttna på ”head, shoulders, knees and toes”. Har ni förslag, så är de varmt välkomna!

 

Nivån på engelskan i mina primary klasser är hög. De är väldigt nyfikna och fick frågan vilket mitt favorit djur var. Jag svarade att jag hade två katter hemma. ”Usch” säger halva klassen med ett ogillande ansikte. Kineser har små knähundar som de klär ut som husdjur, inte katter.

 

Måste säga att jag är lite besviken på deras namn. Alla elever på min skola har även engelska namn, och de brukar normalt sett kunna heta allt mellan himmel och jord. Mina vänner på den andra skolan, har elever som heter, Cow, Fish, Star osv.

Det mest unika jag har haft hittills är Volvo.

 

Jag skyller min usla uppdatering på ett fullspäckat schema. Imorgon kommer några viktiga personer från någon stiftelse som ska observera våra engelska lektioner. Ikväll blir det middag tillsammans med våra vänner från de andra skolorna.

 

Josefin


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha ja känner så igen "let meeeeeeeeeeetryyyyyyyyyyyyyy!" Mina skriker det hela tiden! Man får inte tyst på dom. Det är ju kul att dom vill delta men man kan ju lugna sig lite ;)

2011-03-04 @ 08:55:20
URL: http://sofiaskinaresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0