Kina tips nr: 3

Mat


I Kina, speciellt i Guangdong provinsen, är det möjligt att äta allt som över huvudtaget rör på sig. Hund, katt, råttor, insekter osv. Det vanligaste är dock ”vanligt” kött som nöt, fläsk och kyckling. Dock får man vara beredd på att det inte serveras på det sättet som man är van vid. Kineserna tycker inte om att slösa på mat, och tycker dessutom att kött smakar bäst om det är tillagas tillsammans med benen. Om du beställer in kyckling, får du just det. En hel kyckling. De plockar kycklingen, jag tror att de tar ut inälvorna (observera Tror) och sedan hackas den i bitar.
Idag beställde vi in fisk, den var inte rensad.





Kokt kycklinghuvud någon?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Det var ett tag sen och det skulle vara kul att prata, så kanske skype ngn dag? :) Jag har tappat bort (eller har den blivit stulen) min mobil så jag har inte ditt nummer! Du kan ju maila det till mig för det verkar som att du fortfarande inte kommit in på fb :P Kram

2011-03-19 @ 20:05:19
Postat av: Josefin

Hej!

Skype låter helt fantastiskt! Och mitt telefonnr ska du absolut få igen. Behöver bara veta vem du är främling? ;)

2011-03-22 @ 16:13:44
URL: http://josefinsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0