Såhär fixar vi råtthål, China style, del 2

Eftersom frigoliten inte fungerade på ett önskvärt sätt, kom vaktmästern igen och fixade mitt råtthål. Denna gång med kartong. Ännu ett fantastiskt material till denna åtgärd.

Dagen efter hade de ännu inte gnagt sig igenom, men jag var ganska mån om att bli av med den lilla vännen som sprang över mitt golv en sen kväll. Kina är ett väldigt smutsigt land, och man kan ju tro att en ”normal” råttfälla inte ska vara några problem att hitta.

 

Min råttfällsjakt slutade med att jag kom hem med detta:



Kartongen höll i 48 timmar. Tredje gången gillt så lagade de faktiskt mitt råtthål ordentligt. Då flyttade mössen in till grannen istället.






Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0