Hiking in Nan yue

I fredags kväll tog vi nattåget mot Hengyang. (Notering till mig själv: ”Om du vill kunna sova på tåget, boka inte ”hard seat” nästa gång”.) Sex timmar, varav fem sömnlösa, kom vi fram till vår destination kl 04,15. Lika trötta och förvirrade, som man blir efter at ha suttit på ett tåg hela natten och plötsligt blir avsläng, ställde vi oss i den långa, långa kön för att köpa biljetter hem kommande dag. Jag försökte, med mina mandarinkunskaper, förklara för kvinnan vilka biljetter vi ville ha. När jag inte förstod försökte hon med: ”jag- lutar- mig- framåt- och- pratar- högre metoden”. Det fungerade inte.

Efter lite frukost, insåg vi att vi hade fått fel datum på biljetterna. Efter en timmes köande igen, och samma kvinna i biljettluckan, löste det sig till slut. Efter att ha spenderat ca 3 timmar på tågstationen, letade vi till slut på bussen till Nan yue.


Vi hittade ett boende hemma hos en familj som bodde halvägs upp på berget. En dag som började med lite motgångar, visade sig sluta lyckligt. En dags vandring avslutades med en fantastisk middag med utsikt över bergen. (Tyvärr blev en utav oss matförgiftad, så det kanske inte var jätte fantastiskt i alla fall.)

Tidigt nästa morgon vandrade vi upp på bergets topp för att se soluppgången. Vi var dock för långsamma, och missade den. Väl tillbaka efter flera timmars vandring, totalslocknade vi. Sov några timmar, innan vi vandrade neråt för berget.

 

Det var två roliga och slitsamma dagar fulla av alldeles för tidiga morgnar och trötta fötter. Det var fantastiskt att få vara ute i naturen ett par dagar!




Här spelas det plump innan middagen






Kinesisk fotmassage


Usikt över berget en mycket tidig morgon






Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0