Hanoi och Halong bay

Jag har varit lite upptagen med att ha semester de senaste två veckorna, ursäktar för den dåliga uppdateringen. I skrivande stund sitter jag och väntar på att åka till flygplatsen, vilket ger mig ett bra tillfälle att berätta om detta fantastiska land: Vietnam!

Med tåg och sedan buss kom vi till slut fram till Hanoi. Små gator och gränder fulla utav mopeder. Trafiken är helt galen! Vissa gånger fick vi bokstavligen klättra över mopederna för att komma till andra sidan. Vi bokade direkt en dagstur till Halong bay. Otroligt vackert! Mycket likt Yangshou i Kina. (Ledsen Vietnam, men måste säga att Yangshou var vackrare).








Josefin


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan! Vet inte om du skriver på denna blogg mer, men det är värt ett försök.

Har sökt till att bli engelskalärare precis som du, i kina under fem-sex månader. Väntar nu på ett svar, och hoppas innerligt att jag ska bli antagen!



Dock är min ekonomi inte den bästa, eftersom jag endast varit hemma i sverige fyra månader..Och undrar nu lite fräckt hur mycket du gjorde av med unde din tid? vore verkligen asbra att få en liten hint, så jag vet om det ens är lönt att fara dit. Räcker 30.000 tror du? hinner inte spara ihop mer innan januari..



Andra frågan är:

VILKEN VÄSKA SKA JAG TA? Jag är van att resa runt mer en backpack,,men på sånna här seriösa grejor- ska man ha en resväska eller? med tanke på att jag måste ha på mig värsta tjockjackan under deras kalla klimat. Blir kanske inte så bekvämt? ELLER?



Tacksam för svar!!!

2011-11-02 @ 23:50:22
URL: http://sofiakiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0