Djävulen vann...

En lång dag i skolbänken avslutades med en mandarinlektion med en mycket nervös och förvirrad lärare. Gjorde det tyvärr inte enklare att lära sig detta mycket svåra språk. Men har bestämt mig för att det Ska gå!

Kvällen spenderade vi inne på en ganska annorlunda turistattraktion, en mycket berömd matmarknad i Beijing. Där de säljer.. ja, i princip allt konstigt du kan tänka dig. Vi fann bl.a. orm, sprindlar, kakelackor och åsnepenis. Jag gav skorpinjorerna ett försök. Krispigt och oljigt är min enda kommentar.

Dagarna i skolan är ganska långa, men det är mycket underhållande och lärorikt. Det är mycket som ska tas in innan vi själva ska stå framför en klass och undervisa. Skolan är ganska hård. Men det är jag också, så detta ska nog gå bra.








                                                                                                                                                

                                                                                                                                           Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0