Ni hao!

Äntligen på plats i Beijing, Kina. Vi hade vår introduktionsdag igår, och redan kl 8,15 denna morgon hade vi våra första lektioner. Schemat för de kommande veckorna är fullspäckat med lektioner i Engelska, pedagogik, kultur och mandarin. Vi är 83 deltagare från hela världen, majoriteten kommer är från England.
Det kommer inte bara vara pluggande under dessa 4 veckor, utan vi ska även åka på en massa utflykter, bl.a. till Kinesiska muren, the birds nest osv. Karaoke står även på schemat.

De två största samtalsämnena bland oss studenter är just nu:
"How do you unblock facebook?!" (Har lite problem själv just nu, så maila mig tills vidare)
och
"God it's so COLD!"
Det är sjukt kallt! Står inte ut längre, så imorgon blir det att införskaffa ett par fake UGG boots. 

Imorgon kväll blir det en trip till en matmarknad där man kan få köpa delikatesser som hund, skorpinjorer och råttor. Känns som att min sinne har delats upp i två olika läger, likt en djävul och ängel som sitter på varsin axel:
Ängeln säger: "Va vidrigt, ät det inte!"
Djävulen: "Va inte sådan mes, det är en del utav upplevelsen!"

Vilken sida som vinner, det får i se imorgon.


Josefin




Kommentarer
Postat av: Lina

Josse, nu finns jag på Skype (ska bara klura ut hur man använder skiten)



lina.gothlin heter jag där, lägg till mig!

Hoppas du har det bra, så hörs vi! Puss!

2011-01-31 @ 13:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0