Välkommen hem Josefin!

I lördags kom jag fram till det som kommer att vara mitt hem de kommande 5 månaderna. Nangui, en stad lite utanför Foshan. Lägenheten som jag bor i är ganska basic jämfört med svenska mått, men helt okej. Det enda konstiga är nog duschen.  Först måste du slå på gastuben, låt den stå på ca 1 min, tills du känner tydlig gaslukt, sedan kan du slå på vattnet. Denna procedur måste endast du gå igen ifall du vill ha varmtvatten.


Jag och en Brittisk tjej som kallas för Pippa, bor på samma skola tillsammans med en amerikansk tjej som redan har varit här en tremin. Vi ska följa med henne i två dagar och observera hennes lektioner de kommande två dagarna. Vi börjar på riktigt på onsdag.

Det är ca 16 grader här, vilket förhoppningsvis kommer stiga. För det är sjukt kallt i lägenheten! Detta hus är gjort för varma klimat. I skrivande stund ligger jag nerbäddad i sängen under dubbla täcken, iklädd tights, strumpor, t-shirt, fleece tröja och mössa. Ni där hemma kanske klagar över -20 C, men ni kan trösta er med att ni i alla fall har Värme inomhus.


Alla är väldigt vänliga och försöker prata mer oss när vi går på stan. Första dagen gick vi ut och åt middag tillsammans med en kinesisk lärare. Helt plötsligt sätter sig en man mittemot och börjar filma mig när jag äter med pinnar. Han tyckte jag var jätte duktig.





Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0