MAN UP!

Tre tuffa veckor i skolbänken är nu avslutade, sista tiden har vi lärarpraktik. Imorgon kl 8,15 ska jag stå framför en klass på 22 elever som är mellan 13-14 år (de kan även vara mellan 14-15, för när ett barn föds i Kina fyller de 1 år.) och undervisa i engelska. Ordet nervös räcker inte riktigt till just nu. Rädd kanske passar bättre? Nej, skräckslagen är den enda passande benämningen. Det är väll bara att MAN UP! Vi fick tipset utav en lärare idag att vi skulle ta oss ett glas vin ikväll, så att vi kunde sova bättre. Undrar om man kan spara det glaset till imorgon innan lektionen istället?

Imorgon kommer vi även att få reda på vart i Kina vi hamnar och med vem/vilka. Jag har mentalt ställt in mig på att jag kommer hamna i någon lite by i Mongoliet. För allt annat kan ju bara bli bättre. På fredag är det departure day.


I fredags var vi ute på utflykt hela dagen. Började med Summer Palace, himmelska fridens torg, lite shopping på en marknad (istället för shopping tog vi en trettiominuters massage för 30 kr) och sist en Acrobat show, följt utav en utekväll.


Till min inte allt för stora glädje har även vi fått snö här i Beijing. Jag hoppas att det står söder på mitt papper imorgon!

 

Josefin    


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas allt gått bra på undervisningen! Jag ringer imorgon för att höra vart du hamnat och hur allt känns :) Btw, var inte så ledsen för att ni fått lite snö, vi har haft storm, så det snöade in på mitt rum, fast fönstren var stängda, minus 20 grader nu i ett par dagar (tack och lov att jag inte bor längre norrut, där är det minus 42) och snöar var och varannan dag, men det är bara att hålla humöret uppe, en månad till så börjar det kanske bli vår.. haha

2011-02-15 @ 11:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0