Hello flip flops!

Fick igår reda på att jag Inte behöver gå till marknaden för att skaffa mig en fake Canada Goose jacka för 200 kr. På lördag troligtvis kommer jag nämligen att flyga till södra Kina! Jag är placerad i Guangdong provinsen i en stad som heter Foshan. I dagsläget är det knappt 15 grader, men inom en månad kommer temperaturen sträcka sig mot 20, och sedan stiga uppåt 30 i vår. Totalt är vi 9 stycken från programmet som är placerade i samma stad. 2 britter, 4 svenskar, 1 dansk, 1 tysk och 1 skotte. Jag kommer att vara lärare för Primary school, vilket är elever mellan 6-12 år. I’m so excited!


Har utan några större misslyckanden lyckats klara utav mina två första dagar på praktiken. Elevernas skriv, hör och läsförmåga är utmärkt, men när det kommer till talet tar det stopp. Mitt mål inför morgondagens lektion är att få eleverna att prata. Finns risk för att min planerade lektion till imorgon kommer att misslyckas totalt. Men får ta den risken!



Josefin


Kommentarer
Postat av: Tang

Yaaaay, det blev som du ville - grattis! :)



Så många städer i Kina, FoShan är ett att många jag aldrig hört talas om...Så du får berätta lite mer om staden så fort du flyttat ner dit :)



15 grader är värme för mig nu... temperaturen i Sverige har ju minskat ngt drastiskt de senaste dagarna... KALLT som bara den :(



Ser fram emot många uppdateringar nu, så himla spännande o se vad du har för dig där borta.



KRAM!!

2011-02-16 @ 11:25:50
Postat av: Monika Moisanen

Ah hur coolt lät inte det där. Och kanske bättre att få lite yngre elever till att börja med? Jag tycker du är supermodig. U go girl!! =) Lycka till.

2011-02-16 @ 13:39:31
Postat av: Hanna

Låter helt underbart! Flip flop är awesome, här går vi i snöskor, inte vinterskor utan med tanke på hur mycket det snöar är det snart omöjligt att ta sig runt utan skidor..

Jag åker hemåt borlänge imorgon, måste ju besöka familjen emellanåt ! haha

jag har försökt att ringa och smsa men inte fått nåt svar, du är antagligen busy! vi hörs en annan dag :)

2011-02-16 @ 15:12:42
Postat av: Lina Lindblom

men gud vad skönt att du slapp åka till kyliga delen av landet! Tänk åka från -20 till återigen -20, det hade nog inte vart någon höjdare... Du måste tycka det är skönt att få börja med de lite yngre barnen va, är nog mkt bättre än ett gäng finniga tonåringar att starta med;)

Här hemma är allt lugnt, jag håller fortfarande på att bygga bo hemma, kommer inte så långt just nu men jag jobbar på det;P

Vi måste försöka få in en skypedate snart,saknar dig som tusan här hemma så jag måste få höra din ljuva stämma snart!

puss min fina <(^.^)> =det är en kramgubbe



ps. igår åt jag pasta med köttfärssås... *dolmio pastasås is the shit!

2011-02-18 @ 20:59:31
Postat av: Josefin

Ni kan trösta er med att ni har VÄRME innomhus i Sverige. Är ca 16 grader här just nu, men det är knappt någon värme i lägenheten. Men det ska förhoppningsvis bli varmare innom några veckor.



Hade jag fått valt idag, så hade jag nog hellre valt finniga tonåringar. Kanske för att jag hade min lärarpraktik i en sådan klass. De är så mkt mer focuserade och tysta än vad mina 8-9 åringar kommer att vara. Men det blir nog bra ändå! Börjar på riktigt på onsdag!



Maten är än så länge bättre här än i Beijing, tur! Fast det har bara gått 2 dagar, så det kanske blir värre.



ta hand om er där hemma!



PUSS

2011-02-21 @ 16:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0