1 månad går fort!

Det är redan en månad sedan jag lämnad ett regnigt november Sverige. Time flies! Jag tänkte förklara lite närmare vad det är jag egentligen ska göra den närmaste tiden.


Jag kommer spendera de kommande månaderna i Honduras på en Ö som heter Utila, som ligger ute i det karibiska havet. Jag är här för att utbilda mig till divemaster. Som divemaster får du leda dyk och hjälpa till på kurser. Jag kommer alltså inte att bli dykinstruktör, utan det är nästa steg. Jag är nybörjare när det gäller dykning, så jag har rätt mycket jobb framför mig innan jag kommer att vara färdigutbildad. Det kommer at ta cirka 2 månader innan jag är klar. Planen är sedan att stanna här på Utila och hitta jobb som divemaster. Jag kommer att vara färdigutbildad när den riktiga högsäsongen börjar, vilket verkligen kommer att vara till min fördel. Jag kommer troligtvis behöva frilansa innan jag kan hitta ett mer stabilt jobb.


De kommande månaderna kommer dykning alltså vara det stora fokuset. Det kommer vara mycket plugg, men jag kommer få dyka dagligen och bo ute i det karibiska havet, så klagar inte!  



Detta kommer att vara min vardag!



Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0