påskhelg i Kina

Eftersom kineserna är buddister firas därför inte påsk. Jag bestämde mig därför att ha en kulturlektion lektion för mina elever med temat påsk. Vet egentligen inte hur mycket till "kulturlektion" det blev. Jag berättade hur mycket godis och ägg vi åt, plus visade några bilder på påskharen. Sedan målade vi påskägg...

Vi spenderade påskhelgen med att åka och hälsa på några vänner från TTC (teach and travel program). Kul att se hur de har det i deras stad. 


 










Josefin


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Josefiiiin! Lever du?? Jag har skickat mail till dig men far inget svar! :( Buhu! NZ ar helt underbart iaf! Vet inte om du fick mitt sms igar men jag hoppade ur ett flygplan igar! Wohoo! Saknar dig! Pussss

2011-05-01 @ 23:53:04
Postat av: Anonym

2011-05-09 @ 20:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0