I Came... I Drank... I Don't remember

Oj, nu var det valdigt lange sedan jag skrev nagot, men vi har sa mycket roligt for oss hela tiden, sa tiden finns inte riktigt ;)


Vi couchsurfade hemma hos Max i Miami och spenderade den mesta av var tid pa Miami beach. Forsokte battra pa solbrannan innan det var dags for kryssningen till Bahamas.
Vi hade bokat en 4 natterskryssning med all mat inkluderad (behover jag tillagga att jag var matt i 24 timmar?). Varje dag steg vi i land pa nagon av Bahamas oar med langa vita strander och turkosblatt hav. Jag och Hanna hyrde aven vattenscooter en dag. Vi skrek i 40 minuter. Helt underbart!
Kryssningen var over forvantan. Nar vi klev av baten onskade vi att vi hade bokat en hel vecka. 4 dagar var for lite! Nar jag satt dar i bubbelpoolen pa eftermiddargarna, sa kunde jag inte hjalpa att tanka: "Jag vill aldrig nagonsin aka hem! Varfor aka hem och jobba, nar man kan vara pa en bat i Bahamas och dricka Mojitos?!" Tror inte att verkligheten riktigt ar min grej...

Efter sena natter och tidiga mornar pa baten, sa sag vi fram emot lite vila i Key west. Trodde vi..
Vi hade couchsurfat hos Dustin, som bor pa en segelbat. Han hade redan 2 japanska tjejer hos sig, sa vi fick bo hemma hos hans tva kompisar som bodde i huset brevid, Derik och Jamie. Det klickade mellan oss 4 direkt, och efter 2 minuter kandes det som att vi hade kannt varandra i aratal.
Vi var ute med deras batar, grillade, badade, kollade pa solnedgangen ute pa havet, drack ol. Hemskt otrevligt maste jag saga!

Jag och Hanna blir snabbt uttrakade pa ett och samma stalle, men i Key West hade vi kunnat stannat for alltid! Helt klart mitt favorit stalle i hela USA. Efter en vecka var vi, med tarar i ogonen, tyvarr tvugna att fortsatta. Snart dags att lamna var babybla parla i Washington DC.


Under hela resan sa har jag sett fram emot Orlando och alla nojesparkerna. Vi besokte Universal studios, Island of adventures och en vattenpark. Antligen lite mer adrenalin pa denna resa! Pa vag ut fran Orlando besokte vi Kennedy space center. Besokte platsen dar Nasa skjuter upp astronauter i rymden, helt overkligt!


Vi lamnade igar vart alskade Florida och borjar narma oss Washington DC, dar vi ska lamna bilen, och sedan ta taget upp till New york. Fortfarande lite tid kvar att njuta av!



Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0