Caye Caulker

Tror jag har hittat mitt paradis pa jorden, eller i alla fall min favoritplats i hela central amerika:
Caye caulker i Belize.

Detta ar en liten (stod du pa ena sidan on, sa sag du havet pa andra sidan) o utanfor Belize city.  Grym dykning, det mest turkosblaa vatten jag nagonsin sett och den skonaste stamningen jag nagosin upplevt.
Skor? Stress? Troja? Blyghet? Nej nej.
Dreadlocks, ol, reagge musik, laid back! Yes mate, that's our stile!

Dok i "the blue hole", vilket ar vad det later som, ett stort blatt hal. Dyket var pa 40(!) meter, (jag far egentligen med mitt Open water certifikat bara ga ner till 18 meter, men de vill saklart tjana pengar, och jag ville dyka!) Pga. djupet blev det ett kort dyk, men grymt haftigt, och det basta av allt: jag fick antligen se mina hajar. Vi fick se nagra hajar som var drygt 1,5 meter dar nere. Min dag var gjord!
Vi gjorde aven samma dag tva andra dyk som var helt underbara. Fick bl.a. se skoldpaddor, alar, blackfiskar, hummrar och en massa andra fiskar i alla mojliga former, storlekar och farger.

Vi var ute och fiskade pa havet en dag ocksa. Trots att det var aratal sedan jag holl i ett kasstspo, sa maste jag vall saga att det gick bra for oss. 24 red snappers blev fangsten som vi tog med hem, utover det sa drog vi nog upp ca 20 st utover det som vi slangde i igen. Inte illa pa 4 timmar. Stolta gick vi med fangsten till en restaurang som lagade till den at oss. Godaste fisken jag nagonsin atit.

Utover det sa gjorde vi inte sarskilt mycket pa on. Jag ar vanligtvis inte en person som kan klara av att "bara vara". Men har, inga problem. Vi lag i hangmattan och drack ol hela dagarna, och om vi inte till slut hade kannts oss tvugna att aka vidare till Tulum, sa hade jag nog varit kvar i den dar hangmattan..



Bilder fran centralamerika finns pa denna lank:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4792882&l=c71a38f6bb&id=528722811

Finns aven ett litet filmklipp pa facebook for er som ar medlemmar.


Adios amigos!

Kommentarer
Postat av: Tommy Karlsson

Skönt att se att du mår prima.

Vårat paradis är just nu 1 meter snö ;-)

Det går väl ann, det blir väl sommar snart :-)

Allt är bra på Muskö. Har börjat med karate vid 65 år

låter knasigt, men det är skoj.



Må gott ifrån Tommy

2010-03-01 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0