I survived the Inka Trail

Jag overlevde Inka leden! Helt otroligt! For det var nog det mest fysiskt jobbiga jag gjort nagonsin!

Nar vi star och vantar pa att alla grupper ska anlanda till startpunkten, sa kommer tva bussar med 47 svenskar som reser med Rosa bussarna, som ska gora vandringen samtidigt som oss. Vi var i en grupp med blandade nationaliteter, men det blev mycket svenska i vandringssparet.

4 dagars hard vandring vantade oss. Efter forsta dagen gav jag upp ideén om att bara min egen vaska (som vagde ca 8 kilo) och hyrde istallet en barare for 170 kr om dagen. Helt klart vart pengarna for jag skulle aldrig klarat av andra dagen annars. 5 timmars vandring uppat, for att na till den hogsta punkten pa 4200 meter. Den tunna luften gor det hela mycket jobbigare. Nar jag narmade toppen sa orkade jag inte ga mer an 10 meter i taget, sedan var jag tvungen att dra nagra djupa andetag, for att ga 10 meter till..

Det ar regnsasong i Peru nu, men vi hade ganska tur med vadret i alla fall. Regnade ca 3 timmar sista dagen. Genomblota, men det fanns varm dusch och ol nar vi kom fram till lagret!

Nu efterat var det vart att gora vandringen, helt otrolig natur, och malet var ju Machu picchu. Men for att overleva Inka leden behovs foljande saker:
Kondition, positivitet och snickers, en massa snickers!


En konversation mellan mig, Hanna och tva amerikanare:
S: God, it was sooo cold last night!
A: But you are Swedish, you should be used to the cold!
S: But we don´t sleep in a tent back home when it´s minus 1.
A: You don´t?!


Glass till lunch nu, nyttigt!


Kommentarer
Postat av: Monika Moisanen

Jösses, du är sjukt duktig. Och smart att betala någon att bära din väska. =)

Tänkte bara önska dig en God Jul, det är ju julafton imorgon. Mycket snö har vi fått så för en gångs skull blev det en vit jul.

Jag, barnen och Chrille åker till Kanarieöarna den 2 januari, ska bli skönt att komma bort med familjen ett tag för lite sol och bad.

Sköt om dig!! =)

2009-12-23 @ 15:41:29
Postat av: Familjen Holmberg + diverse

Hej

Nu har vi ätit och vissa har snappsat.Hörde att du ringtr synd att jag missade det , behöver du pengar ??!!,du lever vidlyftigt med bärare o,s,v.

Daniel säger att inte behöver hälsa något särskilt till dig stämmer det?

Nu måste vi släppa datorn ungarna har fått nya spel. Alla hälsar och önskar er båda en God Jul och ett gott Nytt År.

Alla i klanen hälsar.

2009-12-24 @ 15:42:54
Postat av: martin

GOD JUL snygging hoppas du har det bra där borta på julafton!puss

2009-12-24 @ 19:01:06
Postat av: Josefin

Tack for julhalsningarna ! Gulligt av er att tanka pa mig pa andra sidan Atlanten! Och nej, behove ringa pengar annu, har inte borjat shoppa annu ;)

Ta hand om er!

2009-12-26 @ 02:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0