White water rafting

Vi bodde en natt pa ett jatte mysigt stalle mitt ute i ingenstans, aven kallat River valley. Den stora anledningen till vart besok har var "white water raftingen". Detta betyder kortfattat att man tar pa sig (ater igen) en tjock vatdrackt, hjalm och flytvast. Sedan tar man en paddel, satter sig i en gummibat och aker ner for en forss. Inte sjalv dock, utan vi var 6 personer i samma bat inkl gudie. Pa svenska skulle jag vall oversatta det till forssranning. Dessvarre hamnade jag i en grupp med 4 tyskar som knappt forstad nagon engelska, vilket gjorde varan tur nerat floden lite farlig. Jag satt bak med guiden, och denna konversation hade vi en gang:
Gudien: How are you feeling?
Jag: Ehh... Good...?
Guiden: I'm scared!

Om gudien ar radd, sa tankte jag att det var nog dags att sjalv bli lite nervos. Men vi kom tillbaka levande och oskadda i alla fall, som tur var! Grymt roligt. Kopte tyvarr inte bilderna fran denna tur, eftersom de kostade ca 200 kr. Tyckte inte riktigt att dte var vart det.

Pa kvallen efter turen gick jag och nagra andra tjejer fran bussen och anvande hostelet spa pool. Poolen var utomhus och uppvarmd till 40 grader. Stjarnklar himmel, ljudet av forsen nedanfor och en kall ol i handen. Ibland ar inte backpackerlivet sa hart. Haha!
image84
En vandring i river valley


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0