Kanelbullar!

Nu borjade antligen reandet pa sydon! Manga sager att sydon ar battre an nordon, vi far s evad jag tycker. Nasta punkt pa kartan var Nelson. I denna stad fanns det tva saker som lockade mig: Abel tasman park som tydligen skulle vara jatte fint, och sedan, inte minst, ett svenskt bageri! Det fanns ett internet stalle som tydligen skulle ha saltlakrits ocksa, men den var tyvarr slut! Men jag aker nog till IKEA nar jag kommer till Phert i Australien sen i alla fall.

Vandringen i "Abel tasman park" var inte sa imponerande som jag trodde. Visserligen var det lite daligt vader, vilket kanske drog ner upplevelsen. Vandringen var ca 3,5-4 timmar. Vilket jag var radd for skulle bli ganska tufft for mig, eftersom min fittness niva ar lika med noll efter att inte ha tranat ordentligt pa over 5 manader. Men jag tog mig igenom turen utan stora problem faktiskt. Stolt!

Efter den langa vandringen gick jag till det svenska bageriet och kopte lite kanelbullar och damsugare. Det smakade grymt gott! Det var jag vard!

image85

image86

image87


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0