Auckland, Paihia och tillbaka till Auckland

Nasta punkt pa kartan stod Auckland, Nya zeelands storsta stad. I Auckland bor det ca 1,4 miljoner manniskor, vilket ar ca 1/3 av hela landets befolkning. Lustig tanke faktiskt.

Har inte gjort allt for spannande sakeri storstan. Gatt pa ett museum, akt upp i ett hogt torn kallat skycity och kollat pa utsikten och inhandlat lite nya klader. Eftersom NZ ar lite kallare an vad jag ar van vid sa har jag investerat (jag ser detta som en ren investering) i en tjock langtroja. Jag har mer eller mindre bott i den sedan den folje med ut ur affaren.

Jag lamnade Auckland for att aka till Paihia (Bay of Islands). Direkt efter jag stigit av bussen satte jag mig i en bat som skulle ta oss ut bland de 144 oarna, dar vi forhoppningsvis skulle fa se delfiner och valar. Om vi skulle hitta delfiner sa skulle vi fa chans att simma med dem. Vilket har varit en barndomsdrom! Tyvarr sag vi inte ens en synvilla av en fena ute pa vattnet. Valdigt trist!
Huvudanledningen till att jag akte till Paihia var for att traffa Johan och Madde, tva vanner fran hemifran. Det var grymt kul att traffa tva kanda ansikten!

Jag lamnade Paihia och stannade i Auckland for en natt innan resan fortsatte. Val i Auckland slange jag bara in vaskan i rummet och gick direkt och knackade pa dorren brevid. For dar inne hade annu ett kannt ansikte fran Sverige anlant.
Valdigt kul att traffa manniskor fran hemifran. Det var ju ett tag sedan!

image77

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0