Milford sound

Den sista riktiga aktiviteten som jag skulle gora i Nya zeeland var en tripp till Milford sound. Var busschauffor sa: "att aka till Nya Zeeland utan att ha sett Milford sound, ar som att aka till Cairo och inte sett pyramiderna." Var resa kan kortfattat beskrivas sahar:

1. Forst en bussresa pa 4 timmar for att ta sig till Milford sound.
2. En kryssning genom fjorden pa 2 timmar.
3. En 4 timmars bussresa for att ta sig tillbaka till Queenstown.

Visst, det var vall fint. Men inte vart att sitta i en buss i totalt 8 timmar for att at sig fram och tillbaka!
Detta var varan sista natt i Queenstown, och lite "sista natten med ganget," for efter detta sa aker vi till Christchurts dar manga, inkl jag, aker vidare till ett annat land osv.

Var sista natt i Christchurts blev ett litet tarfyllt farval fran allas sida. Vi har varit ett gang pa 12 personer som har hangt ihop anda vagen fran Auckland. De flesta var fran England, sa jag har ett par stallen att besoka om jag aker till England nagon gang.

Nya Zeeland har verkligen varit over mina forvantningar! Sa grymt! Resan har verkligen passat mig, har inte legat pa en strand en enda gang, utan har bara varit ute pa aventyr! Ar verkligen jatte nojd med resan. Nu ar det tillbaka till Australien som galler, dar vastkusten ska fa sig ett besok av mig och Hanna (min ursprungliga resekamrat). Ser fram emot det!
image96
Sa har mycket har jag tyckt om Nya zeeland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0