KTV

Vi blev utbjudna på middag och KTV (karaoke) utav vår kontaktperson tillsammans med de andra lärarna från primary i lördags kväll. KTV är kinesernas favorit underhållning, och de finns överallt! Det är inte karaoke a la findlandsfärja, utan man hyr ett privat rum. I Kina dricker man inte särskillt mycket alkohol, speciellt inte om man är tjej. Efter KTV:n åkte därför vi alkoholister till Grammys club. Kändes som att vara hemma hos.. ja, farmor! Fast det är klart, min farmor spelar inte Lady Gaga på högsta volym.









Josefin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Här hemma laddar vi inför melodifestivalen, eller jag iaf. Har åkt hem till borlänge över helgen då alla andra dissar melodifestivalen. Nästa helg kommer en couchsurfare, från tyskland, hem till mig i sundsvall. Till veckan blir det även St Patric's days firande på irländska puben! Hoppas allt går bra på jobbet och att du har det bra :-) Btw, jag pratade med Joe (key west) på facebook häromdagen, han ska åka till nya zeeland ett år eller så och jobba!

2011-03-10 @ 20:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0