Aventyr in Sydney

Snart ar vara dagar i storstaden Sydney slut, imorgon kvall aker vi vidare uppat langst ostkusten med 2 andra tjejer fran gruppen. Vi ska forsoka soka lite jobb nu, vilket inte ska vara det enklaste vad det ryktas, men men.

Mer om vistelsen i Sydney:

Torsdag: vi var forst pa mote pa Work and travels kontor. De pumpade oss med information under ca 2 timmar. Jag kommer inte ens ihag en tredjedel tror jag. Efter det gick jag och Hanna pa en rundtur och sag de sevardigheter som man maste se i Sydney: harbor bridge, Oprahuset och The Royal botanic garden. Efter en "liten" promenad pa ca 5 timmare var vi tillbaka.

Fredag: Eftersom det var sol och 25 grader passade vi pa att aka till den kanda Bondibeach. I solen var det stekhett, men vattnet var iskallt. Efter att ha trottnat pa att ligga och sola gick vi langst stranden upp pa ett par klippor. Mkt fint!

Lordag: Idag har det varit fulla planer med att fixa busskort och hostel. Sedan besokte vi Akvariumet. Det ar precis som det later, en massa fiskar i akvarium. Ikvall har det varit fullt upp med att packa infor morgondagen. Men vi passade pa att bada och basta i hostelets pool avdelning. Nice!

Lite bilder:
image6
Jag och Harbour brige

image7
Bondibeach

image9
Oprahuset

Ett gigantiskt trad i The royal botanic garden.

Sydney ar en stad med 4 miljoner invanare, vilket inte marks! Det ar ingen stress overhuvudtaget, inte alls likt stamningen i Stockholm. Stressa ner dar hemma!

Framme i Sydney!

Nu ar vi antligen, efter ca 20 timmar i luften framme pa vart hostel i Sydney. Totalt sett, fran att jag akte hemifran i tisdags morse, fram tills vi kom fram hit, har resan tagit ca 30 timmar. Ungefar tva av dem har jag sovit. Men men, fanns gott om underhallning pa planen!

Motagandet pa flygplatsen var daligt, nagon skummis till busschauffor. Det regnade lite ocksa. Inte direkt vad vi hade forvantat oss. Nar vi vall kom fram till vart hostel, fick vi reda pa att nastan ingen fran var grupp far bo ihop. Alla bor ensama med framlingar.

Tidskillnaden ar har i Syndey 8 timmar frammat. Vilket betyder att det ar dags for att sova nu! Ska upp tidigt i morgon, for da ska vi till Work and travels huvudkontor och fa massa information.

Hade bra hemma!

Dagen innan avresa...

Imorgon kl 13,10 lyfter planet till Australien.

Igår var släkten på besök för lite avskedsfika. Vill bara tacka för att ni kom och för alla "telefonpengar" som jag fick, de lär behövas!

En fråga som jag har fått många gånger de senaste dagarna är: "hur känns det?". Såhär dagen innan avresa är
det en stark mix av nervositet, förväntan och lite tomhet. Men på något konstigt sätt känner jag mig ganska lugn.

Jag skulle bara vilja förtydliga för alla att det Inte är någon "friarresa" som jag åker på. Syftet med resan är alltså Inte att jag ska träffa någon rik fårfarmare, gifta mig och skaffa 5 barn!
Bra, nu vet alla det. Haha.

Jag kommer att sakna alla här hemma jätte mycket. Ingen nämnd ingen glömd! Ni vet med stor säkerhet vilka ni är! Om ni någon gång har vägarna förbi Australien, är ni mer än välkomna!

Imorgon bär det av på det som troligtvis kommer bli mitt livs största resa.

Imorgon börjar Äventyret!

"Ikväll festar vi, på måndag gråter vi!"

Ett mycket bra citat från Sanna.

Jag vill bara tacka alla för kvällen igår. Jag hoppas ni hade lika kul som jag hade! Alla era ansträngningar för att göra "sista natten med gänget" så bra som möjligt uppsakattades verkligen från min sida.

Jag vill bara kort säga Tack för att ni gjorde så fint hemma hos Simon, de fina presenterna jag fick och för er närvaro vid min avskedsfest. Ni är fantastiska!

image1

image2

image3

image4
Det saknades en person igår, Cecilia!

och festen är slut
för länge sen
och man ligger ensam
i sin säng
När alla vännerna gått hem
och dörren har stängts igen
och mörkret
det skrämmer igen

Då börjar man tveka
att ta nya tag
Ensam i värmen, här är jag!
Är jag stark eller svag?
Det spelar ingen roll...

Bloggens födelse...

Denna blogg har skapats för alla er som är mer eller mindre intresserade av hur jag har det på min resa.

En kort sammanfattning av vart resan kommer att gå:

Den 25 september bär det först av till Australien. Under en period av ca 8-9 månader kommer jag att utforska detta oerhört stora land. Dessa månader kommer inte enbart innebära långa lata dagar på stranden, dykning, surfing och annat skoj som man kan tänkas hitta på i Down under. Utan även en del jobb för att kunna hålla sig flytande.

Under dessa månader så blir det även en lite kortare resa till Nya Zeeland.

Efter Australien bär det automatiskt i väg till Malaysia, eftersom planet mellanlandar där. Antingen blir jag kvar där ett tag, eller så besöker jag Malaysia innan jag åker hem till Sverige. Efter Malaysia väntar Thailand, där det förhoppningsvis blir lite jobbmöjligheter. Perioden i Thailand blir från ca juni-september.

Detta är än så länge min plan, men den kan alltid förändras.

Nu är det bara 2 veckor kvar tills jag åker! Helt sjukt! Ett helt år på egen hand.