Canyon, sandboarding och pingviner

Ar nu tillbaka i huvudstaden Lima efter ett par veckor i Peru.
Tankte bara kort beratta vad vi har haft for oss den senaste tiden.

Puno: Lake titicaca, varldens hogst belagna sjo. Akte ut pa en battur, dar man fick se manniskor som bodde pa sma flytande oar pa en sjon som var gjorda av halm. Svart att forklara, ska forsoka lagga upp lite bilder istallet.

Arequipa: Perus andra storsta stad. Akte pa julafton ut pa en tvadagarstur till Colca canyon, varldens djupaste canyon. Badade i sk "hot springs", pooler dar vattnet kommer fran vulkanerna.

Ica: Till denna lilla stad aker man for att gor en sak, sandboardning! Staden ar omringad av stora sanddynor. For att komma upp pa dem sa maste man aka buggy upp. Var instruktor fragade oss nagot pa spanska, men det enda ord jag forstod var rapido (snabbt), sa jag satt i baksatet och ropade ¡Rapido! under hela turen. Egentligen ska man sta upp pa bradan vid sandboarding. Men jag har provat att aka snowboard tva ganger, och det har bada gangerna slutat i mer eller mindre katastrof. Sa jag valde att ligga pa mage istallet och aka ner. Sand overallt kan jag lova!

Paracas: Akte ut till nagra oar for att fa se salar, sjolejon och pingviner.





Ikvall blir det peruansk nyarsfirande med ett gang vi traffade i Ica, sa GOTT NYTT AR pa er!



Kommentarer
Postat av: Monika Moisanen

Gott Nytt År på dig också. =) Idag sticker jag med familjen till Maspalomas. Inte riktigt lika äventyrligt som det du är på just nu men det ska bli skönt med sol och bad i 2v. ;)

Sköt om dig.

2010-01-02 @ 09:05:41
Postat av: Veronica

Hej Josse, tack så hemskt mycket för vykortet! Det överraskade och värmde :)

Jag messade dig men kom på att det kanske inte går *Haha Så jag skriver till dig här istället :)

Det är jättekul att läsa om era äventyr. Ta hand om er! och njut ;)



God fortsättning <3 Många kramar /din vän Veronica

2010-01-03 @ 14:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0