Bye Bye lovley Coorow

Aldrig trodde jag, nar bussen for 9 veckor sen stannade vid Corrows busshalltsplats (vilket bestar av ett tort trad omringat av sand), att jag skulle trivas sa bra eller att jag skulle fa en sa grymt rolig och minnesvard tid, i detta mini stalle. 

Under dessa 9 veckor har jag insett manga saker. Nummer 1: Jag skulle aldrig nagonsin kunna permanent bosatta mig i Coorrow. Trots detta sa har det har stallet manga guldkorn, som skulle gora det vart att overvaga min forsta tanke. Namligen manniskorna i stan!  Nar man ar ute och reser, och inte ar omringad av vanner och familj som hemma, sa faster man sig valdigt latt vid manniskor. Vilket gor det jobbigt att lamna. Det mesta har vall en baksida, och resandet baksida ar att man traffar manga underbara manniskor, men efter ett tag sa ar det dags att packa vaskan och resa vidare. Inom sig vet man att man kanske aldrig nagonsin kommer att se dem igen. Men som tur ar sa finns ju Facebook! Sa man kan alltid forsoka halla kontakten med dem. 

Ett tarfyllt farval vid busshalltsplatsen foljdes av en 3,5 timmars bussresa som skulle ta mig till Perth (dar de visade en skit lojlig och oserios dokumentar om personer som var besatta av tv spelet donkey kong). I Perth sa vantande min och Hannas "Australienska mamma" Peta. Sa skont att slippa ta in pa hostel och istallet bo hemma hos nagon. Imorgon vantar en hel dag i Perth. Jag har en hel del saker att utratta!





 


Detta min vanner ar Coorows huvudgata.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet, det var jobbigt att lämna Coorow. Men du har roliga äventyr framför dig, och fortfarande flera veckors resande! Läste´inlägget om när jag kom tillbaka, fan vad roligt det var. Kära vänner, var inte oroliga...Och till Hannas mamma...Haha.. Klockrent :D Hoppas du får uträttat vad du ska göra i Perth och trevlig flygresa till Alice. Ha så skojj på Uluru turen :D Många kramar Hanna

2008-06-17 @ 22:03:45
Postat av: Josefin

Tack sa mkt Hanna! Jag tror uluru turen kommer att gora gott. Natt annat att tanka pa!

2008-06-18 @ 17:05:13
URL: http://josefinsresa.blogg.se/
Postat av: maria

har redan skrivit pa eran resedagbok men vi ar tva 19 ariga tjejer som kommer fran gavle. imorgon aker vi till coorow for att jobba pa samma stalle som ni och skulle verkligen uppskatta lite tips. just nu bor vi i perth och ar lite orolig att vi kommer bli jatteutrakade i coorow, men pa era inlagg later det ju som motsatsen. hur som helst sa skulle det vara jattekul om vi kunde fa lite "coorow tips". har ar iaf min facebook om du ar sugen pa att adda: [email protected]

sa kanske det finns nan i stan ni vill att vi halsar till eller sa. ha det bra! / maria

2009-11-20 @ 16:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0