Happy Australian day!

Igar den 26 januari var det Australiens nationaldag, vilket australienarna firade som bara den, vi svenskar har mycket att lara dar. Sjalv firade jag bakom baren med ett underbart 12 timmars arbetspass. Jatte mycket folk och jatte stressigt, men grymt kul pa samma gang. 
Under de tva senaste dagarna har folk varit valdigt generosa. Jag har fatt ihop nastan 600 kr i dricks. Jag vet inte om det ar mycket eller lite egentligen, men jag har slagit mitt rekord ganska rejalt. Far se vad jag ska gora for roligt for dem pengarna.

Jag under de tva senaste veckorna mestadels jobbat dagspass, vilket ar jatte trakigt. Jag bad om att fa jobba natt fredag och lordag denna vecka. Nagot som klingar konstigt i mangas oron, mina ocksa faktiskt. Men det ar sa grymt mycket roligare att jobba da. Jag hoppas pa ett bra schema tills nasta vecka. Det enda negativa med att jobba natt ar att vi alltid sitter kvar efetr jobbet och har ett par Knockoff drinkar, vilket leder till att man inte ar hemma och i sang forens 5-6 pa morgonen. Tanken ar vall att man ska sova langt in pa dagen da, men vi har ingen aircondition i vart rum. Och nar det ar ca 35+ ute sa hjalper inte flakten sarskilt mycket. Hamnar valdigt langt efter med somnen med andra ord.
Det som ar lite trakigt med att jobba har borta ar att folk flyttar pa sig hela tiden. Det kommer nagra nya till jobbet, man lar kanna dem, sedan nagra fa veckor senare aker de vidare. Alla som jobbade nar jag borjade har slutat. Efter en tjej sa ar det jag som har jobbat dar langst av alla tjejer som arbetar bakom baren, och detta var redan efter att jag hade varit dar i 3 veckor. Nu har det kommit in nagra nya personer som forhoppningsvis stannar ett tag.
Frida har nu kommit tillbaka hem till oss har borta efter att ha besokt Sverige under jul och nyar. Aven hon ar nu en del av vart sharehouse och jobbar pa Pj O'Brians (som stallet heter). Skont att hon antligen ar tillbaka!

image61
Ingen dalig posebild, men detta v
image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0