Dag 100!

Precis idag ar det 100 dagar sedan jag lamnade Sverige for att ge mig ut pa nya aventyr. 100 dagar later som en grymt lang tid, men tiden har gatt fort. Fran forsta dagen och nu, 100 dagar senare, angrar jag inte en enda sekund att jag tog chansen och akte ivag. Jag gillar Australien jatte mycket och stannar darfor i detta land i alla fall ett halvar till. Jag kanner att jag inte ar redo for att mota vardagen hemma pa mycket, mycket lange...

Gott nytt ar! Hoppas ni dar hemma hade en trevlig nyarsafton, det hade i alla fall jag. Kvallen borjade med att vi var ute och at middag med tva australienare fran vart hostel. Jag provade en "Aussie BBQ" bestaende av krokodil, kangru, struts och nagon konstig fisk. Krokodilen och kangrun var jatte seg, fick nastan svalja bitarna hela, men det var vart att prova. Men nasta gang tror jag att jag tar kyckling eller natt liknande, haha.
Sedan var det party for hela slanten in pa smatimmarna!

Jag kan aven beratta att jag har fatt jobb! Som bartender i en Irlandsk pub. Jag har ingen erfarenhet av barjobb overhuvudtaget, men det var inga problem sa min blivande chef. I baren jobbar massor av svenskar, vilket kanns tryggt nu i borjan. Forst var det svart att halla reda pa alla namn pa olika glas, olsorter, spritsorter osv. Men jag kom in i det snabbt. Jag jobbade mitt forsta riktiga pass igar kvall och maste saga att jag trivs grymt bra. Bade med att vara igang och jobba igen, och med jobbet. Blir nog ett par roliga veckor framover.

Nu ska jag ivag och ata lite gratismat, kanske inte den basta maten, men gratis ar alltid gott!

Kommentarer
Postat av: Sandris!

Hej baby! SAKNAR DIG! Tänkte bara kika in och berätta det för dig så du inte glömmer bort det :) PUSS!

2008-01-04 @ 22:47:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19473

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0