SKYDIVE!

Da har jag antligen gjort det! Jag har annu en gang bokat av en av de grejer som jag ska gora innan jag dor. Jag har gjort skydive! (Pa svenska: Jag har hoppat fallskarm!). Hur haftigt som helst!

Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte var nervos innan. Direkt efter att jag hade skrivit upp mig pa listan over dem som ville gora skydive, akte Limpan upp i famnen. Jag kramade honom hardare och hardare ju narmare Taupo och flygplatsen vi kom. Efter att vi hade anlant till flygplatsen hande allt valdigt snabbt. Vi fick forst se en film dar nagra andra hoppade skydive, sedan var dte direkt pa med drackterna och vanta pa att varat plan skulle komma. Vi fick dock vanta ratt lange, vilket okade spanningen. Nar planet anlande framfor oss trangde vi ihop oss totalt nio stycken i det minililla planet. Vi fick val inne i planet vanta bra lange pa att vi skulle lyfta. Spanningen okade annu mer!

Antligen lyfte vi och tog av mot himlen. Val inne i planet var jag faktiskt inte sakrskilt nervos. Eftersom vi skulle hoppa fran 15,000 feet, sa var vi sista biten tvugna att anvanda syrgasmask. Jag var sist av tre av oss att hoppa, och det var nar jag val satt vid kanten av planet och dinglade med benen utanfor som jag blev riktigt nervos. Innan jag knappt hann reagera sa kastade vi oss ut ur planet och vi foll mot marken. Det var bara de forsta sekunderna som man kanner att man faller (AHH Javlar! var min tanke), sedan kanner man bara ett hart lufttryck. Men en grymt haftig kansla och tanke att jag foll rakt ned mot marken, bara luft emellan.
Jag hade ett fritt fall pa lite mer an en minut. Men det kandes mycket kortare. Min forsta tanke efter att vi landat pa marlen var: En gang till!!! Jag skulle rekomendera Alla att prova detta!

Jag bestallde film pa allt. Jag tankte lagga upp filmen pa youtube, men den ar for stor. Det finns sakert natt jatte smart satt att forminska den, men jag har inet tid eller ork for nagot sant (Okej, jag erkanner, jag har ingen anning om hur man gor!)

image73

image75
Ser lite nervos ut kanske?
image74

image76

Som sagt, prova!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha baby vad du ser rädd ut! Fan vad modig du är! Det där är något jag aldrig ska göra haha. Är alldeles för höjdrädd för det! Vad gullig du är på första bilden i luften haha :-) Love u!

2008-03-04 @ 11:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0