Pa genomresa i Kiwi landet

Nu har resandet pa Nya Zeeland borjat. Jag har forst och framst insett att fyra veckor pa dessa tva oar ar alldeles for lite! Men jag far gora det basta utav det.

Jag reser med ett bussbolag som heter Kiwi Experience. Detta ar inget vanligt bussbolag som tar en fran punkt A till punkt B. Utan det ar valdigt turistanpassat. De hamtar och lamnar fran hostelen. Och varje gang man satter sig pa bussen till nasta plats sa far man en lista dar man far kryssa i vart man vill bo ,och vilka aktiviteter som finns att gora pa destinationen som man ar pa vag till. Man behover knappt tanka sjalv. Mycket smidigt! Om det finns nagot intressant mellan destinationerna sa hander det att vi stannar, tar lite kort och busschaufforen berattar lite om platsen. Har om dagen fick jag till exempel reda pa att vi akte forbi staden dar Peter Jackson foddes och spelade in sin forsta film Bad taste (ni som har sett filmen vet mycket val varfor den heter just Bad taste...). Vi akte aven forbi Domedagsberget. Det berg dar Frodo forstor ringen i Sagan om ringen. 

Att resa sjalv gar hittills jatte bra! Det finns alltid nagon/nagra att prata och umgas med. Backpackers ar ett mycket trevligt folkslag!

Nya Zeeland ar for ovrigt helt fantastiskt! Jag sitter och kollar ut genom fonstret hela tiden under bussresorna for att landskapet ar sa imponerande. An sa lange kan jag sammanfatta det sahar: Far, far, berg, far, ko, berg, berg, gront, berg och annu fler far. Kanske inte later sa jatte frant, men det ar helt fantastiskt!
image71
Den "lilla" kullen bakom mig ar domedagsberget. Ser dock inte lika imponerande utan det rod ogat och alla andra specialeffekter, men sahar ser det ut i naturlig form i alla fall.

image72


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0