Nej, solen skiner!

Tittade ut genom fonstret imorse och sag att solen sken fran en klarbla himmel. "Nej, solen skiner!" var min forsta tanke, nagot som ni dar hemma kanske tycker later konstigt. Saken ar den att det ar sa grymt varmt nar solen ar framme, sa vi foredrar nar det ar mulet ute.

Iborjan nar vi kom till Cairns sa motte vi manniskor som vait har i ca 1 manad och de var sa glada over att fa komma harifran. Jag kunde inte riktigt forsta vad de menade, men nu forstar jag. Jag borjar bli valdigt trott pa den har staden nu, och jag langtar sa tills jag far aka harifran! Fast det drojer inte sa jattelange, for den 21 februari aker jag med "Team- Vaxjo" till Nya Zeeland. "Team- Vaxjo", som jag har valt att kalla dem bestar av tre tjejer fran Vaxjo som tidigare har jobbat pa P.J. O' Brians. Jag stannar i Nya Zeeland i exakt en manad innan det bar av tillbaka till Australien da jag fortsatter att upptacka detta land, och denna gang blir det vastkusten. 

Den senaste veckan har jag faktiskt haft hemlangtan for forsta gangen, men det kanns battre nu. Annu battre kommer det nog kannas da jag far aka harifran och komma till Nya Zeeland. Det kommer bli en valdigt dyr resa med maaanga aventyr, bl.a. skydive, forsranning, bungy jump(?) och mycket, mycket mer.
Bara 2,5 veckor kvar...

image62
I Cairns far man inte bada i havet p.g.a. att det kan finnas saltvattenskrokodiler i vattnet, utan man far ga till stadens lagun istallet. Cairns ar "dyknings huvudstaden", vilket vi forst tyckte var forvanade, eftersom den bruna leran/vattnet pa bilden ar havet. Men aker man ut med bat sa ar vattnet tydligen klart.


Over and out

Kommentarer
Postat av: IdaJ

Du verkar ha det helt underbart därborta :) Här börjar vi så smått ladda inför studenten. Hoppas Nya Zeeland blir nice ;) Kram Ida

2008-02-05 @ 21:05:10
Postat av: lina

trevlig alla hjärtans dag på dig därborta ;)
Pusselipussar från kalla men våriga Sverige!

2008-02-14 @ 14:43:29
URL: http://linagothlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0