Bye Bye Cairns

Sista dagen i Cairns idag. For ett par veckor sedan ville jag bara aka harifran, men nu skulle jag kunna tanka mig att stanna ett par veckor till. Men jag har spenderat nastan 2 manader i denna stad nu, sa det ar vall antagligen dags att resa vidare. Det kandes dock valdigt vemodigt att packa vaskan idag och stada ur rummet. Jag hade aven min sista dag pa jobbet igar, men ska dit ikvall och ta nagra ol och saga hej da till alla. Jag hoppas pa inga tarfyllda avsked. Fast sanningen ar ju den att de personer som bor i Carins kommer man troligtvis aldrig se igen. Valdigt sorlig tanke...

Jag kommer framforallt sakna jobbet. Jag har haft grymt roligt  och har traffat sa manga underbara manniskor pa P.J. O'Brians. Jag tar aven med mig barerfarenheter i bagaget, nagot som kanns jatte roligt och som jag kanske kan anvanda senare under resan eller hemma.

Nog om mitt avsked med Cairns. Igar var vi faktiskt ute pa revet. Jag kan nu boka av en sak pa min lista pa saker jag ska gora innan jag dor. Jag dok namligen i stora barriarrevet. Forst sa snorklade vi lite, sedan var det dag for mitt introduktionsdyk. Lite nervos var jag allt for att jag nastan visste att jag skulle ha svart att tryckutjamna, men det gick ratt bra faktiskt. Det var inte jatte bra sikt p.g.a. att det har regnat grymt mycket de sneaste dagarna, men det var stora korraller och fiskar. Jag sag dock ingen haj, vilket jag hade hoppats pa.

Imorgon bar det av till Nya Zeeland! Jag ska flyga sjalv for forsta gangen. Vuxen poang till mig! "All by myself" blir jag nog ocksa under resan i NZ. Det blev inte riktigt som vi hade planerat med de andra tjejerna. Men jag tror jag kommer klara mig fint! Lilla Josefin sjalv i den stora varlden (med ett 1000-tal andra backpackers, sa ordet sjalv stammer inte riktigt.)

Kommer avslutningsvis sakna alla i Carins, men jag far vara glad och se tillbaka pa allt roligt vi har haft!

image64
Glada partybrudar tar en kock-off drink :)
image66
P.J. O'Brians, endast bra minnen!
image65
En lite smatt nervos Josefin innan dyket

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alltså det känns jättekonstigt att du är hela vägen borta i Australien! Känner mig så tråkig när jag sitter här på mitt jobb, och du dyker i stora barriärrevet!

2008-02-20 @ 08:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0