Antligen Nya Zeeland!

Da var jag antligen framme pa Nya Zeeland! Det var en liten omstallning att lamna Frida ch Emelie som jag har rest med sa lange, och alla andra man lart kanna i Cairns, till att komma helt sjalv till ett nytt land. Men det har kommer ga bra, det ar jag overtygad om.

Det var aven en omstallning att kliva ut pa flygplatsen i Christchurts dar det for tillfallet var 14(!!) grader. Nar jag lamnade Carins var det +30. Det kanndes nastan som att komma hem till Sverige. Fast det kanske ar bra for mig att komma till ett mycket svalare Nya zeeland och kyla ner mig lite. Jag anlande kl 01.00 pa natten sa det var bara att direkt ga och lagga sig nar jag kom fram till hostelet. Det var faktsikt en valdigt skon kansla att krypa ner under ett tjockt tacke for en gangs skull och varma sig. I Carins sov jag bara med ett tunt, tunt lakan, som jag knappast hade pa kroppen nar jag sov. En skon upplevelse var det.
Det var aven en konstig kansla att ta pa sig ett par jeans igen. Har ett par med mig och jag tror jag har anvant dem ca 3 ganger under hela resan, vilket nu ar 5 manader. Trangt kandes det, men snygg kande jag mig faktiskt.

Jag kande mig lite smatt obekvam nar jag vaknade upp och insag att jag delade rum med 5 hogljuda killar. Inte alls van langre vid att bo pa hostel och dela rum med en massa andra manniskor. Som tur hadde jag min trogna reskompis med mig som fick folja med fran Carins. Namligen Limpan. En gosedjurs hund. Min trogna foljeslagare.

Forsta dagen i Christchurts spenderade jag med att kolla runt i stan, kolla pa olika busspass och handla lite mat. Jag satt aven uppe och vantade pa att Emma (en jobbarkompis fran Cairns) skulle anlanda vid midnatt. Vi har spenderat denna dag tillsammans. Tyvarr sa kommer vi inte kunna resa tillsammans. Det passar inte med den tid vi har har helt enkelt. Trakigt, men jag hittar nog andra roliga manniskor.

Imorgon aker jag vidare och borjar mitt aventyr har pa NZ. Har insett att en manad ar aldeles for kort tid! Men jag far gora det basta utav det.

image67

image69
Limpan!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så brun och fräsch baby! :-) Saknar dig!

2008-02-24 @ 09:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0