Surfers paradise - paradiset pa jorden?

Nu ar vi tillbaka i Brisbane igen efter ett par dagar i Surfers paradise. Stallet var jatte fint, men det kanndes ungefar som att komma till Mallorca, riktig turist ort alltsa. Fullt med svenskar dessutom. Har nog hort mer svenska an engelska under den tiden vi var dar. Det som ar speciellt med Surfers paradise ar delvis att de hoga husen star nastan pa stranden, ganska haftig syn. Det ryktats att husen en vacker dag kommer att rasa, men det tror man vall pa om man sjalv vill.

Utan att veta om det sa hade vi ganska bra timing, for nar vi anlande till Surfers pa lordagen borjade aven "Schoolies", vilket ar Quennslands motsvarighet till studenten. En massa 17 aringar som firar i 2 veckors tid att skolan ar slut. Det har kortfattat varit grymt mkt folk och fest i staden.

P.g.a. detta event sa steg priserna pa boendet ganska rejalt. Det billigaste och basta vi hittade var plats i ett 20 badds rum. En san nara lumpenupplevelse som jag haft under dessa dagar kommer jag nog inte att fa. Att sova med 20 andra personer var inte sa farligt, ganska trevligt faktiskt. Med hjalp av oronproppar fick man sig en god natts somn. Tackar mamma for att hon gav mig dem innan jag akte!

Det borjar bli varmare och varmare ute just nu. Snart borjar dne riktiga sommaren som trader in i dec-jan. Grymt varmt ska det tydligen vara da. image25

image26

image24

Kommentarer
Postat av: jeannie

åhh ser så härligt ut josse!
här är det bara regn, regn, kyla, lite snö, men mest kyla och mörka dagar :(

men om 9 dagar åker jag också iväg! dock inte till sommaren, men ändå :D ska bli så härligt, något jag antar att du har det där borta! puss

2007-11-22 @ 04:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0