Avskedsmiddag med kangru

En av "familjemedlemmarna" aker hem idag till Sverige for att fira jul och nyar hemma. Darfor hade vi lite avskedsmiddag igar kvall. Pa menyn stod kangru, nagot som vi bara var tvugna att prova. Vi kom till en jatte fin restaurang. Servitoren la till och med ner servetten i knat pa mig, imponerad! Hur smakade kangrun da? Jo det var gott, smakade ungefar som oxfile, bara ett litet fel. Kottet var jatte blodigt! Vi bad dem steka det lite mer, men det blev ingen markbar skillnad. Blodet flot nastan pa tallriken. Jag fick forsoka att inte titta pa det jag at, utan bara stoppa i munnen och tugga. Nu har vi provat det i alla fall, blir nog kanske krokodil nasta gang.


Imorgon aker vi vidare till Noosa. Vi har precis bokat inte tva turer. En till Fraiser Island dar vi ska campa pa standen i tva natter. Sedan bokade vi ocksa in en segling Withsundays. Langtar nage grymt! Ska tydligen vara helt underbart bada turerna.

image30
Kangru serverad med jordgubb och persikosas

image27
"Familjen", fran hoger: Frida, Emelie, Josefin och sist Hanna.


Kommentarer
Postat av: cecilia

Vad brun du är snygging! ;) haha vad äckligt kängru såg ut!! uhh blää. här i sundsvall är det snö ska du veta :) brrr. saknar dig! Puss Puss

2007-11-23 @ 12:30:20
Postat av: Lina Göthlin

usch, köttet påminnde om när jag åt renfilé i norrland i somras, då rann det typ blod ur också. Vad brun du har blivit, vad fint! :) Vill också! Här är det ruggigt kallt och blött. Men vi har iallafall fått lite snö idag på marken! Julrushen har börjat och folk är som galna här hemma :/ tur att du slipper det iallafall ;) hahah. Hoppas du har det bra, saknar dig! Puss/Lina

2007-11-23 @ 21:51:52
Postat av: Sandra

Hej gumman!
Har inte tillgång till internet hemma än, därför jag itne svarat på ditt mejl. Tele2 krånglar som fan med telefonen! Hoppas jag får det snart. Nu skriver jag ifrån jobbet och härifrån kommer jag inte åt hotmail ens :/ Så fort vi får telefonen så kan du ringa när du vill :) Saknar dig som bara den!! Pusss hjärtat

2007-12-06 @ 13:43:11
Postat av: Sandra

Ps. Vi kommer ha 2 kisselill hemma efter den 18:e. Hur goa och hur jobbiga som helst ;) .Ds

2007-12-06 @ 13:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0