Vastkusten i korthet

Anledningen till att detinte har varit sa mycket uppdatering pa lange ar att internet har kostat ca 30 kr i timmen. Inte coolt! Men tillbaka i storstan Perth nu, billigt Internet, Perfa!

Jag kan beskriva Wester australia med ett ord: Ode! Det bor ca 2 miljoner manniskor i denna delstat, varav 1,4 miljoner i Perth. Detta gor de ovriga delarna valdigt ode! Man kan kora i timmar utan att det finns nagonting. Eller sa kor man in i en stad/samhalle, och nasta gang man blinkade sa var man igenom. Valdigt lustigt. Det som omringar vagarna ar ett lagt busklandskap, och man ser flera mil, och det finns, aboslut Ingenting! Vi bad till och med en guide som vi hade att stanna bilen sa att vi kunde ta kort pa absolut ingenting.
image97
En bild pa ingenting

Vastkustresan i korthet:

Cervantez
Vi borjade resan med att aka till Cervantez for att kolla pa Pinnacles desert. Ett okenlandskap med en massa toppiga stenar kan man vall sammanfatta det som. Invanare: 700 personer. Vi lamnade efter en natt.
image98
Jag och Hanna forsokte roa oss med nagot innan solnedgangen i Pinnacles dessert

Geralton
Ca 23,000 invanare. Vi anlande en fredag och planerade da en utekvall. Det blev dock en ganska kort utekvall for pa nattclubben befann sig 15 personer, oss inraknade. Jag traffade dock en australienare som hade varit i Orebro. Lite frant tyckte jag. Vi underhallde oss inte med sa mycket har, for det fanns inget att gora. Utrattade lite saker bara.

Kallbarri
Nast pa kartan stod Kallbarri. Det speciella med staden var: (trumvirvel) att de hade en nationalpark! Ar sa grymt trott pa nationalparker just nu! Ar over huvudtaget trott pa att bara titta pa saker. Jag gor nagot mycket hellre. Darfor lurade jag med Hanna pa absailing i denna park. Absaling ar att man firar/klattra/stuttsar ner for ett berg i ett rep. Mycket roligt. Vi gjorde detta ner for klippvaggar pa 25 och 35 meter. Mycket roligt!
Kvallen avslutades med en Baccardi breezer pa stranden i solnedgangen. Inte fel!

image99

Monkey Mia 
Denna plats ar egentligen bara en resort och har blivit ett turistmal endart p.g.a. att det kommer in vilda delfiner till stranden for att bli matade. Monkey mia ska tydligen vara ett paradis, men tyvarr regnade det de tva dagar som vi var dar. Trist! Men vi sysselsatte oss med att kora fyrhjuling och mata delfinerna istallet. Inte sa illa det heller.

 image100
Liiite manlig jag kande mig pa fyrhjulingen!

 image101

Canarvon
Mest ett stopp for att dela upp den langa bussresan. Dessvarre slutades var resa uppat kusten har ocksa. Det har regnat ovanligt mycket den senaste veckan vilket har gjort att floder har svammat over och lett till att vagarna har blivit avstangda. I Monkey mia sa fick de te x mer regn under tre dagar, an vad de normalt sett far under ett helt ar.

Vi missade nu vart sista stopp, och valde att ta bussen ner till Perth igen. Sa har sitter jag i storstan igen hos kvinnan, (Peta som hon heter) vi bodde hos innan vi akte uppat kusten. Valdigt skont att vara tillbaka ocksa faktiskt. Kandes lite som att komma hem.

Planen nu ar att stanna har och jobba ett par veckor. Fa in lite pengar till resekassan. Den borjar bli ganska tom nu namligen, haha! Hanna kommer att stanna med mig ett par veckor och jobba ocksa. Hoppas pa en kul tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0