Det riktiga Australien

Nu har vi varit ute i vad vi ser som det riktiga Australien i lite drygt en vecka, och det rullar pa ganska fint. Folk ar jatte trevliga och vi har kannts oss jatte valkomna.

Vi har varit ute pa nagra sma aventyr under veckan som gick. Forst tog en kille ut oss (efter lite tjat fran var sida) till hans farm. Jag kan vall inte pasta att det var alltfor spannade, men han har lovat oss att vi ska fa kora traktor vid ett senare tillfalle.

I lordags spelade killarna i stan fotbolls match. Alltsa inte "Soccer" utan jag skulle vall jamfora det lite med rugby. Tyvarr sa forlorade killarna matchen, men det marktes inte pa efterfesten! Det blev en jatte rolig kvall dar ca 1/3 av invanarna deltog. For lokalbefolkningen var det mycket folk alltsa!

Harom kvallen tog kocken i koket och hans kompis oss ut pa kangrujakt sent pa kvallen. For australienarna ar kangrus detsamma som radjur. Skadedjur helt enkelt. Tyvarr sa sag vi aldrig narga kangrus, men vi fick prova pa att skjuta hagelgevar och tva angra gevar. Grymt kul!

Trots att det ar litet och att vi jobbar 7 dagar i veckan, sa har vi roligt i detta lilla samhalle.

Livet fortsatter i ministaden Coorow!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mäh! Nu är du lite orättvis! =P Har inte någon bild på dig på datorn på jobbet, därför du inte finns med än. Men skrev ju faktiskt att du ska dit! Eller hur!!! =P Haha! Saknar dig baby! Puss

2008-05-01 @ 10:57:15
Postat av: jeannie

Hej josse! :)

Shit, snart är du hemma igen! Tiden har ju gått riktigt snabbt!

Vet du en rolig som har hänt? Jag fick häromdagen ett meddelande på Facebook från en kille i Sverige som ska hit till peking i tre veckor. Han frågade bland annat om jag o mina kompisar vill guida honom runt och så. MEN det roliga är inte det jag skrev ovan, utan att han och hans kompis som ska hit var dem som kanske knyckte VÅRAN kina-resa ifrån oss. För det var DEM som vann tävlingen som Företagargymnasiet anordnade förra året, då vi var med i tävlade!

Ska jag vara snäll o guida några som kanske knyckte vår vinst från oss? :P

Ville bara berätta det för dig ^^

Hoppas du har det super där borta!

PUSS!

2008-05-06 @ 07:03:16
URL: http://jeannietang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0