Coorow Hotel

"Vart fan har vi kommit?!" var min och Hannas tanke nar vi sag skylten "Coorow 2 km", och utanfor bussfonstret fanns: Ingenting!

Vi bor och jobbar pa ett ratt slitet hotell i en ode stad pa ca 280 invanare. Hotellet har inte speciellt manga gaster utan mest byggarbetare som ar pa ett tillfalligt jobb i stan. Nagot som daremot inte ar sa ode ar baren pa kvallarna. Detta ar en liten bondhala dar bonderna jobbar 10 timmar om dan, och sedan gar direkt till baren och super till stangningsdags, innan de tar bilen hem. Dagen efter ar det samma sak. Ratt sorligt tycker vi. Men vi kan inte heller klandra dem sakrskilt mycket, for det finns absolut ingenting att gora i denna stad.

Jobbet ar vall inte sakrskilt slitsamt, men vi ar inte direkt vana vid att arbeta. Forsta morgonen sa fick vi nagra uppgifter som vi ska gora varje dag. Efter att vi var klara med dem slangde vi oss pa sangen och var skit trotta. Hanna kollar pa klockan och konstaterar att vi inte har jobbar mer an 1 h 20 min. Haha!
Jag kanner redan nu efter bara ett par dagar att jag nog inte vill stanna har nar Hanna aker. Det ar for ode for det! Aker kanske upp till Cairns istallet och jobbar ett par veckor pa mitt gamla stalle.

Idag ar det ca 18-20 grader ute och regn. Jag och Hanna sitter i langtroja och tycker att det ar kallt. Haha!
Maste tillagga att mitt svenska nummer fungerar inte alls har borta. Utan om ni vill prata sa far ni ringa till hotellet.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0